سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

اشاره:
قال الله تعالی:« اعتصموا بحبل الله جمعیاً و لاتفرقوا»(1)
«و همگی با هم به حبل خدا دست یازید و از (یکدیگر) جدا نشوید.»
وحدت و وفاق ملی یکی از ضرورت های حتمی جامعه می باشد که در مواجهه با تهدیدات بیرونی و چالش های درونی بهترین راهکاری است که می توان اتخاذ نمود. واژه «وفاق ملی» که امروزه از آن یاد می کنیم به معنی «وحدت» و «یکپارچگی» ملی است و نباید آن را با «یکدستی» و «یکسانی» معادل دانست؛ یعنی «وفاق ملی» را باید در کنار پذیرش اصل اختلاف در جامعه معنا کرد و وجود وفاق را مستلزم قبول اصل اختلاف در جامعه دانست. در این نوشتار سعی شده است به اصولی که باید برای ایجاد وفاق ملی آنها را پذیرفت، بپردازیم و راههای نیل به وفاق ملی را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در مورد وفاق ملی نیز در این نوشتار لحاظ شده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 11:35 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

این یک پرسشنامه صادقانه است که به شما چیزهایی درباره واقعیت درونتان خواهد گفت.
 توصیه ها:
- یک قلم و کاغذ آماده کنید، در انتها به پاسخهای داده شده نیاز خواهید داشت.
- پاسخها روشنگر خواهند بود، صادق باشید و پاسخها را قبل از جواب دادن نبینید؛ یعنی تقلب نکنید
- فقط 8 سوال پرسیده خواهد شد و اگر قبل از پاسخ، جوابها را ببینید آزمون بخوبی شما را هدایت نخواهد کرد
- به هر سوال فقط یک پاسخ بدهید
- اولین چیزی که به ذهنتان خطور میکند بهترین است (از روی احساس پاسخ دهید)
- در انتها پاسخ های خود را در تحلیل جواب ها ببینید، به نتایج بسیار جالب خواهید رسید

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 11:34 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

اینترنت به دو شیوه موجب تغییر فرهنگ ها می شود: نخست فرهنگ خودش را عرضه می‌کند و دوم گذرگاهی برای سایر فرهنگها تدارک می بیند.
اینترنت، علاوه بر آنکه محیطی برای تبادل فرهنگی مهیا و گذرگاهی برای دسترسی کاربران به فرهنگ های دیگر تدارک می بیند، خود نوعی فرهنگ یا خرده فرهنگ است که همه ‌فرهنگ ها را در بر می‌گیرد. 

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 11:28 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

در یک شهربازی پسرکی سیاهپوست به مرد بادکنک فروشی نگاه می کرد که از قرار معلوم فروشنده مهربانی بود. بادکنک فروش یک بادکنک قرمز را رها کرد تا در آسمان اوج بگیرد و بدینوسیله جمعیتی از مشتریان جوان را جذب خود کرد . سپس بادکنک آبی و همینطور یک بادکنک زرد و بعد ازآن یک بادکنک سفید را رها کرد . بادکنک ها سبکبال به آسمان رفتند و اوج گرفتند و ناپدید شدند. پسرک سیاهپوست هنوز به تماشا ایستاده بود و به یک بادکنک سیاه خیره شده بود 

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 11:26 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگی? حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد.  

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 11:25 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

لئوناردو داوینچی هنگام کشیدن تابلوی شام آخر دچار مشکل بزرگی شد: می بایست نیکی را به شکل عیسی و بدی را به شکل یهودا، از یاران مسیح که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می کرد. کار را نیمه تمام رها کرد تا مدل های آرمانیش را پیدا کند. روزی در یک مراسم همسرایی، تصویر کامل مسیح را در چهره یکی از آن جوانان همسرا یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح هایی برداشت. سه سال گذشت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 11:23 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |



تلویزیون اعلام کرد " برای امام دعا کنید"
مردم ایران یکپارچه رو به خدا کردند.
دستهای دعا بالا رفت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/3/22ساعت 10:54 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |



تلویزیون اعلام کرد " برای امام دعا کنید"
مردم ایران یکپارچه رو به خدا کردند.
دستهای دعا بالا رفت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/3/22ساعت 10:54 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

در روزگاری که سیاهی و پلیدی بر زندگی مردم حاکم گشته بود وجز احکام تحریف شده از اسلام خبری نمانده جان مال و مردم به یغما سپرده می شد وکم کم خورشید اسلام رو به افول گذاشته بود و ریشه درخت پر ثمری که پیامبر اعظم اسلام با زحمات فراوان درجهان هستی نشانده بود ، کم کم خشک می شد ناگهان سیّدی از اولاد پیامبر از قم سر برافراشت. تبعید و خطر را به جان خرید امّا لحظه ای پا پس نکشید در این میان جان گرامی فرزندش را نیز در راه آزادی وآزادگی تقدی نمود .

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/3/22ساعت 10:25 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

اشاره: سخن گفتن از افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) به عنوان یک دانشمند و عارف برجسته در عرصه سیاست و مبارزه، بدون شناخت بنیان های فکری ایشان میسر نیست چرا که ایشان در عصری که ورود به میدان های سیاست، دور شدن از اسلام به شمار می آمد و سیاست، حیله و فریب تلقی می شد، اعلام کرد که اسلام با سیاست پیوندی ناگسستنی دارد.
براستی رازهای موفقیت حضرت امام خمینی (ره) در چیست؟
امام خمینی (ره) بزرگمردی بود که با درکی واقع بینانه از روابط پیچیده انسان معاصر، مسائل اساسی زندگی بشر را مورد توجه قرار داد و با شخصیت عظیم و خردمندانه خود، حصار ترس و خودباختگی را شکست تا ملتی را از بند ستم و دیکتاتوری برهاند و با رهبری و شجاعت کم نظیر خویش ملت ایران را به آزادی و سربلندی رساند.
او رهبر، معلم و پایه گذار انقلاب اسلامی است که پدیده مهم عصر ما نامیده شده است درخشش او در این انقلاب تا آنجاست که به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب اسلامی بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.
نیکوست که سخن کوتاه کنیم و امام را از نگاه یار نزدیک ایشان بشناسیم و با رازهای موفقیت و ویژگی های مکتب سیاسی آن بزرگوار از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنا شویم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/3/22ساعت 2:29 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

 Design By : Pichak