سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

پلاکی از جبهه برگشته‌ام. با عطر و بوی بهشت . آغشته به خون شب‌نشین کانال‌ها! و همنشین انتظار.

خاک، مرا دربرگرفت.  خاک تنم را پوشید. لاله‌ای سرخ جوانه زد.

از امتداد غربت غرب می‌آیم. با شانه‌های صبور خاک گرفته خاک جنوب و نگاهی که پی جوی مادری دل نگران است. کانال‌های غریب را غریبانه جسته‌ام.

سنگرهای آبی بی‌آلایش همدمم بودند. شب‌های من غریب‌ترین شب‌های شام غریبانند.

هفت آسمان از من دور نبوده‌اند. من فدای جبهه‌ام. شهره گمنامی. خوابیده در شیارها! بی‌هیچ سایبانی! دلم از مرز بهشت می‌آید. گمنامی مرا خوشتر است. در کانال‌ها بهتر می‌توان نفس کشید. راه آنجا تا بهشت یک دهن ناله است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 95/12/23ساعت 9:17 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

حریق دامنه دار، بهار را با خود می‌برد و پاییز بلافاصله پشت در خانه بهار فرامی‌رسید.

دلم آنجا بود؛ آنجا که خاکستر و شعله، توامان بر گیسوان جوان آوار می‌شد و سوره سوره عشق را بی مهری کینه یک شبه پیر می‌کرد.

 کابوس نبود؛ حقیقت بود.  افسوس! هیچ کس به هواداری شاخ و برگ معصومی که در طوفان نخوت پرپر می‌شد، برنخاست و هیچ دستی نبود تا دست‌های کوثر تنها را در معرض کولاک خانه‌برانداز، در دست بگیرد.

ناگاه بادی مهیب در خانه بهار را به سمت آتش گشود، و بانوی معصوم خانه، پشت در یکه و تنها به دیوارهای غربت خود اصابت کرد؛ به دیوارهای پیمان شکستن قبیله خیانت. ...

از بندرگاه چشمان حزن آلود بقیع، آواز شرجی خون شنیده می‌شود.

زخمی ترین شکل کلمات، به آینه غزل رو آورده است .

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 95/12/14ساعت 2:2 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

از گذشته‌ای دور تا به امروز این آرزوی هر مسلمانی بوده تا در اماکن مقدسی که محل هبوط ملائک و محل برگزاری مراسم معنوی مختلف است، به خاک سپرده و بهره‌ای از این برکات نصیبش شود، اما به نظر این آرزو برای عده‌ای به امری محال و دست نیافتنی تبدیل شده، چرا که هزینه مسکن ابدی در این اماکن از هزینه مسکن در دنیای فانی بیشتر شده است .

هم‌جواری با معنویت و همراهی با زائران کویش به عالمی می‌ارزد و ارزش دارد تمام سرمایه عمرت را بدهی تا همین یک تکه قبر کوچک را در آن بارگاه عزیز به دست بیاوری.

حرم امام رضا(ع)، خواجه اباصلت، خواجه مراد، خواجه ربیع و موارد مشابه نمونه همین مکان‌های مقدسی است که قبرهایشان با ارزش ریالی هر روز بالاتر می‌روند و خرید قبر در داخل محوطه آن‌ها کمتر از مسکن و خودروهای لوکس در دنیای امروز نیست.

حتی در مواردی هزینه خانه ابدی در آن‌ها سر به فلک هم می‌کشد. البته به دست آوردنش زیاد سخت نیست، فقط یک جیب پر پول می‌خواهد، پولی که نه به اندازه یک قطعه حدود یک اتاق دو متری در زمین خالی باشد، بلکه به اندازه یک آپارتمان لوکس آب بخورد!

ادامه مطلب...

نوشته شده در چهارشنبه 95/12/4ساعت 11:44 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak