سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

ما به مردها گفتیم: می خواهیم مثل شما باشیم. مردها گفتند: حالا که این قدر اصرارمی کنید، قبول ! و ما نفهمیدیم چه شد که مردها ناگهان این قدر مهربان شدند وقتی به خود آمدیم، عین آن ها شده بودیم. کیف چرمی یا سامسونت داشتیم و اوراقی که باید به آنها رسیدگی می کردیم و دسته چک و حساب کتاب هایی که مهم بودند.. با رئیس دعوایمان می شد و اخم و تَخم اش را می آوردیم خانه سر بچه ها خالی می کردیم. ماشین ما هم خراب می شد، قسط وام های ما هم دیر می شد.. دیگر با هم مو نمی زدیم. آن ها به وعده شان عمل کرده بودند و به ما خوشبختی های بی پایان یک مرد را بخشیده بودند. همة کارهایمان مثل آن ها شده بود فقط، نه! خدای من! سلاح نفیس اجدادی که نسل به نسل به ما رسیده بود، در جیب هایمان نبود. شمشیر دسته طلا؟ تپانچة ماشه نقره ای؟ چاقوی غلاف فلزی؟ نه! ما پنبه ای که با آن سر مردها را می بریدیم، گم کرده بودیم.. همان ارثیه ای که هر مادری به دخترش می داد و خیالش جمع بود تا این هست، سر مردش سوار است. آن گلولة الیافی لطیفی که قدیمی ها به اش می گفتند عشق، یک جایی توی راه از دستمان افتاده بود. یا اگر به تئوری توطئه معتقد باشیم، مردها با سیاست درهای باز نابودش کرده بودند. حالا ما و مردها روبه روی هم بودیم. در دوئلی ناجوانمردانه و مهارتی که با آن مردهای تنومند را به زانو درمی آوردیم، در عضله های روحمان جاری نبود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/3/18ساعت 2:20 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |



برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشتار زیر چکیده ای است که بر اساس این نظریه و پس از سالهای پژوهش نگاشته شده:

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/3/18ساعت 2:15 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

اسانس‌ها و عطرهای استفاده شده در تنباکوهای معسل یا میوه‌ای، حاوی هزاران ماده سمی و کشنده است.

به گزارش ایسنا، برخلاف بسیاری از عقاید و باورهای سنتی، دود منتشره از قلیان حاوی مقدار زیادی مواد سمی است. این مواد به عنوان عوامل اصلی بروز سرطان ریه، بیماری‌های قلبی- عروقی و سایر بیماری‌ها شناخته شده‌اند. نیکوتین حاصل از دود قلیان، همانند سایر مواد دخانی اعتیادآور است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/3/18ساعت 10:0 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |



پر معنی ترین کلمه "ما" است
آن را بکار ببندیم

عمیق ترین کلمه "عشق" است
به آن ارج بنهیم
ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/3/18ساعت 9:53 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

خیلی از مردم از شغل خود راضی نیستند.
دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که افراد به شغل خود بی علاقه باشند و شب ها با کوله باری از فشار روحی و استرس به خانه بروند. استرس موجب می شود فرد بی حوصله و بدخلق شود و نتواند رابطه ی خوبی با خانواده خود برقرار کند.
این روزها یافتن فرصت های شغلی از همیشه دشوارتر شده است. این یکی از دلایلی است که باعث می شود افراد در کاری که اصلاً دوست ندارند باقی بمانند. واقعیت این است که کنار آمدن با مشکلاتی مثل فقر و گرسنگی بسیار دشوارتر از انجام کاری است که به آن علاقه نداریم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 3:51 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

اگر می خواهید لاغر به نظر برسید، ایرادهای اندامتان را با لباس بپوشانید.
دامن مدل A

آلیسون برلین، یک مدشناس توصیه می کند که دامنی بپوشید که مدل A انگلیسی باشد و همچنین قد دامن تا زانوهایتان باشد. این نوع دامن ران هایتان را می پوشاند. برای اینکه لاغر به نظر برسید کفش پاشنه بلند بپوشید که شما را بلندتر و لاغرتر نشان دهد.

کت راه دار اندامی
کسانی که شانه های بزرگی دارند همیشه باید لباسی بپوشند که کمر و باسنشان را لاغر نشان دهد. این کت راه دارِ جذب، اندامتان را کشیده نشان می دهد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 3:50 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |



(( اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم )) 
 ترجمه : اطاعت کنید ازخدا ورسولش واولیاء امورایشان . 
(سوره نساء آیه59) 
(( پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد )) 
حضرت امام خمینی (رض) 
(( ولایت یک انسان پیوستگی ووابستگی مطلق اواست به ولی)) 
(حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) 
ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 2:5 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

روزی سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد . شخصی نشست و ساعتها تقلای پروانه برای بیرون آمدن از سوراخ کوچک پیله راتماشا کرد. ناگهان تقلای پروانه متوقف شدو به نظر رسید که خسته شده و دیگر نمی تواند به تلاشش ادامه دهد. آن شخص مصمم شد به پروانه کمک کند و با برش قیچی سوراخ پیله را گشاد کرد. پروانه به راحتی از پیله خارج شد اما جثه اش ضعیف و بالهایش چروکیده بودند. آن شخص به تماشای پروانه ادامه داد . او انتظار داشت پر پروانه گسترده و مستحکم شود واز جثه او محافظت کند اما چنین نشد . در واقع پروانه ناچار شد همه عمر را روی زمین بخزد . و هرگز نتوانست با بالهایش پرواز کند . آن شخص مهربان نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای خارج شدن از سوراخ ریز آن را خدا برای پروانه قرار داده بود تا به آن وسیله مایعی از بدنش ترشح شود و پس از خروج از پیله به او امکان پرواز  
گاهی اوقات در زندگی فقط به تقلا نیاز داریم. اگر خداوند مقرر میکرد بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج میشدیم، به اندازه کافی قوی نمیشدیم و هر گز نمی توانستیم پرواز کنیم
دهد. 

نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 1:42 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

درباره سنگ کلیه چه می دانید؟
 میزان بروز سنگ هاى کلیوى در کشورهاى توسعه یافته بیشتر است که به دلیل مصرف زیاد پروتئین حیوانی همراه با رژیم غذایى کم فیبر است.

 ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 10:44 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

اشتباه وزیر امور خارجه امریکا در ارسال زود هنگام پیام تبریک روز تولد برای ملکه انگلیس، سخنگوی کاخ سفید را وادار به تلاش برای توجیه این خرابکاری کرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 10:41 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

 Design By : Pichak