سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

باز هم پس از یازده ماه انتظار ماه رمضان رسید .

ماه آرامش ماه خیر و برکت .

ماه دوستی . ماه محبت . ماه مناجات . ماه قرآن . ماه روزه . ماه دعا . ماه عبادت . ماه یاری و کمک و دستگیری . ماه مهربانیها و خوبیها . ماه زلالیها . ماه صفای دلها . ماه زندگی

و در یک کلام: ماه خدا

خداوند یک ماه از سال رو برای خودش قرار داد تا از خستگیها و زشتیها و پلیدیها و درگیری های یازده ماه دیگه به این ماه پناه ببریم هرچه قدر خودمون رو در ماههای دیگه آلوده کردیم در این ماه پاک کنیم قلبمون رو ، قلبی که زنگار گناه گرفته  رو جلا یدیم و از نو صیقل یدیم و برای یکسال دیگه روح و جسم خودمون رو بیمه کنیم .

خداوند کریم و رحیم و غفار ماه رمضان را ماه رحمت و برکت و مغفرت قرار داده و به همه بندگانش بار عام داده تا در این ضیافت حاضر شوند .

سفره بزرگی پهن کرده و فرموده بهره بگیرید اما هرکس به قدر ظرفیت و معرفت خودش استفاده می کند .

هوشیار و عاقل آنکسی است که فرصت را مغتنم بشمارد و تا حد توان روح و تن خود را در این ماه از آلودگی ها بشوید و خود را به زینت تقوا و اخلاص زیور دهد و به خدای خویش نزدیک کند .

 مثل این ماه همان داستان معروفی است که عده ای وارد غاری شدند و به ایشان گفته شد هرچه می توانید از سنگهای این غار بردارید . برخی برداشتند و برخی کم برداشتند و عده ای هم گفتند سنگ به چه کارمان می آید و هیچ برنداشتند اما وقتی که از غار خارج شدند همه پشیمان بودند زیرا آنانکه توشه ای جمع کرده بودند حسرت زده از این بودند که چرا بیشتر برنداشتند چراکه تمامی سنگهای غار جواهرات گرانبها بود و آنانکه سنگی برنداشته بودند پشیمان تر از همه .

التماس دعا

 

امشب طلب عشق ز ِدلدار کنیم

شیطان رجیم را سر دار کنیم

امر فرجش اگر مهیا باشد

این ماه کنار یار افطار کنیم

 " اللهم عجل لولیک الفرج "

آمین

 


نوشته شده در یکشنبه 90/5/9ساعت 9:6 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak