سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

امروز بعد از گذشت قرنها از زندگی رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) گنجینه ای عظیم از نکته های حکیمانه آن بزرگان برای ما به یادگار مانده که در عصر امروز که بشر گرفتار ناهنجاریها و نابسامانی های فراوان است، تاسی به رهنمودهای این شخصیتهای الهی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
قصد داریم هر روز به نکته ای از گنجینه های حکیمانه مردان بزرگ الهی که راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را نشان می دهند، در قالب حدیث اشاره کنیم: 

 رمز رسیدن به آرامش و سعادت در زندگی 
امام علی (ع) می فرماید: « عظم الخالق عندک یصغر المخلوق فی عینک؛ بزرگی خداوند در نزد تو، مخلوقات را در چشم تو کوچک و حقیر می کند.» 
طبق فرمایش علی (ع)، اگر کسی عظمت، قدرت و مهربانی خداوند عزیز را دریابد و او را مدبر همه امور هستی بداند، دیگر به مخلوقات او متکی نمی شود و به خردی و نیازمندی آنها دربرابر خداوند پی می برد.
براساس این سخن امام علی (ع)، اگر کسی بخواهد، راحت و در آرامش زندگی کند، باید به خداوند تکیه نماید. دراین صورت هیچ کس و هیچ دولت ظالمی نمی تواند او را به تسلیم و اطاعت وادار کند. فرمول کلی در این حدیث ، این است که برای مرعوب نشدن دربرابر انسانهای مهم یا دولتهای ظالم، باید به بزرگی و توانایی بی انتهای خداوند بیندیشیم.  

 




نوشته شده در سه شنبه 89/3/25ساعت 12:29 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak