سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

حضرت امام خمینی (ره) در قسمتی از وصیت نامه خود توصیه هایی به تمام اقشار جامعه داشته اند که در اینجا تنها به چند مورد از آنها اشاره ای کوتاه می کنیم:



توصیه به جوانان 
«و اینجانب در اینجا یک وصیت به اشخاصى که به انگیزه مختلف با جمهورى اسلامى مخالفت مـى کننـد و به جـوانان چه دختران و چه پسرانـى که مـورد بهره بردارى منافقان و منحرفان فرصت طلب و سـودجـو واقع شده اند، مى نمایـم که بـى طرفانه و با فکر آزاد به قضـاوت بنشینیـد و تبلیغات آنان که مـى خـواهنـد جمهورى اسلامى ساقط شود و کیفیت عمل آنان و رفتارشان با تـوده هاى محروم و گروه ها و دولتهایـى که از آنان پشتیبانـى کـرده و مـى کننـد و گـروه هـا و اشخـاصـى که در داخل به آنـان پیـوسته و از آنـــان پشتیبانى مى کنند و اخلاق و رفتارشان در بیـن خـود و هوادارانشان و تغییر مـوضعهایشان در پیشامدهاى مختلف را با دقت و بدون هواى نفـس بررسـى کنید و مطالعه کنیـد حالات آنان که در ایـن جمهورى اسلامـى به دست منافقان و منحرفان شهید شـدنـد, و ارزیابـى کنید بین آنان و دشمنانشان، نـوارهاى ایـن شهیـدان تا حـدى در دست و نـوارهاى مخالفان شاید در دست شماها باشـد. ببینیـد کـدام دسته طرفـدار محرومان و مظلـومان جامعه هستنـد. 
بـرادران ! شما ایـن اوراق را قبل از مرگ من نمى خـوانید. ممکـن است پـس از مـن بخوانید در آن وقت مـن نزد شما نیستـم که بخواهـم به نفع خود و جلب نظرتان بـراى کسب مقام و قـدرتـى با قلب هاى جـوان شما بازى کنـم. مـن براى آنکه شما جـوانان شایسته اى هستیـد علاقه دارم که جـوانى خـود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهورى اسلامـى صرف کنیـد، تا سعادت هـر دو جهان را دریابیـد. و از خـداونـد غفـور مـى خـواهـم که شما را به راه مستقیـم انسانیت هـدایت کنـد و از گذشته ما و شما با رحمت واسعه خـود بگذرد. شماها نیز در خلوتها از خداوند همین را بخواهید، که او هادى و رحمـن است. و یک وصیت به ملت شریف ایران و سایر ملتهاى مبتلا به حکـومتهاى فاسـد و در بند قدرتهاى بزرگ مى کنم.»
توصیه به ملت 
«اما به ملت عزیز ایران تـوصیه مـى کنـم که نعمتى که با جهاد عظیـم خودتان و خون جوانان برومندتان بدست آوردید همچـون عزیزتریـن امـور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسدارى نمأید و در راه آن که نعمتـى عظیـم الهى و امانت بزرگ خداوندى است کوشش کنید و از مشکلاتى که در ایـن صراط مستقیم پیش مـى آید نهراسید که 
ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکـم 
و در مشکلات دولت جمهورى اسلامى با جان و دل شریک و در رفع آنها کـوشا باشید و دولت و مجلـس را از خود بدانید و چون محبـوبى گرامى از آن نگهدارى کنیـد و به مجلـس و دولت و دست انـدرکـاران تــوصیه مـى نمایـم که قدر ایـن ملت را بـدانید و در خـدمتگزارى به آنان خصـوصـا مستضعفـان و محـرومان و ستمـدیـدگان که نـورچشمان ما و اولیـا نعم همه هستنـد و جمهورى اسلامـى ره آورد آنـان و بــــا فداکاریهاى آنان تحقق پیداکرد و بقاء آن نیز مرهـون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خـود بدانید و حکـومتهاى طاغوتى را که چپاولگرانى بى فرهنگ و زورگـویانى تهى مغز بـودنـد و هستنـد را همیشه محکـوم نمائیـد. البته با اعمال انسانـى که شایسته براى یک حکـومت اسلامـى است.» 
توصیه به روحانیان و دانشگاهیان 
« اکنـون که به خـواست خداوند متعال و مجاهدت ملت از روحانى و دانشگاهـى تا بـازارى و کارگـر و کشاورز و سایـر قشـرها بنـد اسارت را پاره و سـد قدرت ابرقـدرتها را شکستنـد و کشـور را از دست آنان و وابستگانشان نجات دادنـد, تـوصیه اینجانب آن است که نسل حاضـر و آینده غفلت نکنند و دانشگاهیان و جـوانان بـرومنـد عزیز هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علـوم اسلامى پیوند دوستى و تفاهم را محکم تر و استوارتر سازند و از نقشه ها وتوطئه هاى دشمـن غدار غافل نباشند و به مجـرد آنکه فرد یا افرادى را دیـدنـد که با گفتار و رفتار خـود در صدد است بذر نفاق بیـن آنان افکند او را ارشاد و نصیحت نماینـد و اگـر تاثیـر نکـرد از او روگـردان شـوند و او را به انزوا کشانند و نگذارند تـوطئه ریشه دواند که سرچشمه را به آسانى مى تـوان گرفت و مخصـوصا اگر در اساتید کسـى پیدا شد که مـى خـواهد انحراف ایجاد کند او را ارشاد و اگر نشـد از خود و کلاس خود طرد کنند. و ایـن توصیه بیشتر متوجه روحانیون و محصلیـن علوم دینى است و توطئه ها در دانشگاه ها از عمق ویژه اى برخـوردار است و هر قشر محترم که مغز متفکر جامعه هستنـد بایـد مـواظب تـوطئه هـا بـاشنـد.» 
توصیه به حفظ دستاوردها 
«مـن وصیت دلسـوزانه و خادمانه مـى کنـم به ملت عزیز که اکنـون که تا حدود زیاد و چشم گیرى از بسیارى از ایـن دام ها نجات یافته و نسل محروم حاضر به فعالیت و ابتکار برخاسته و دیـدیـم که بسیارى از کارخـانه ها و وسـایل پیشـرفته مثل هـواپیماها و دیگـر چیزها که گمان نمـى رفت متخصصیـن ایران قادر به راه انداختـن کارخانه ها و امثال آن باشنـد و همه دستها را به سـوى غرب یا شـرق دراز کرده بـودیـم که متخصصیـن آنـان اینها را به راه انـدازنـد، در اثـر محاصـره اقتصادى و جنگ تحمیلـى خـود جـوانان عزیز ما قطعات محل احتیاج را ساخته و با قیمتهاى ارزان تـر عرضه کرده و رفع احتیاج نمـودند و ثابت کردنـد که اگر بخـواهیم مـى تـوانیـم.» 
سفارش به مستضعفان
« وصیت مـن به همه مسلمـانـان و مستضعفـان جهان ایــن است که شماها نباید بنشینید و منتظر آن باشید که حکام و دست انـدرکاران کشـورتان یا قـدرتهاى خارجـى بیایند و براى شما استقلال و آزادى را تحفه بیاورنـد. ما و شماها لااقل در ایـن صـد سال اخیر که به تدریج پاى قدرتهاى بزرگ جهانخـوار به همه کشورهاى اسلامى و سایر کشورهاى کوچک باز شده است مشاهده کردیـم یا تاریخ هاى صحیح براى ما بازگـو کردنـد که هیچیک از دول حاکـم برایـن کشـورها در فکر آزادى و استقلال و رفـاه ملتهاى خـود نبـوده و نیستنــــد. بلکه اکثریت قریب به اتفاق آنان یا خود به ستمگرى و اختناق ملت خـود پرداخته و هر چه کرده اند براى منافع شخصـى یا گروهـى نمـوده یا بـراى رفاه قشـر مـرفه و بالانشیـن بـوده و طبقات مظلـوم کـوخ و کپرنشیـن از همه مواهب زندگـى حتـى مثل آب و نان و قـوت لایمـوت محـروم بـوده و آن بـدبختان را بـراى منافع قشر مرفه و عیاش به کار گرفته اند و یا آنکه دست نشاندگان قـدرتهاى بزرگ بـوده اند که براى وابسته کردن کشـورها و ملتها هر چه تـوان داشته اند به کار گـرفته و با حیله هاى مختلف کشـورها را بازارى بـراى شـرق و غرب درست کرده و منافع آنان را تأمیـن نمـوده انـد. و ملتها را عقب مانده و مصرفى بار آوردند. و اکنون نیز با ایـن نقشه در حرکتند. 
 و شما اى مستضعفـان جهان و اى کشـورهاى اسلامـى و مسلمانان جهان بپاخیزید و حق را با چنگ و دندان بگیرید و از هیاهـوى تبلیغاتى ابـرقـدرتها و عمال سرسپـرده آنان نتـرسیـد و حکام جنایتکار که دستـرنج شما را به دشمنان شمـا و اسلام عزیز تسلیـم مـى کننـد از کشـور خود برانید و خـود و طبقات خدمتگزار متعهد زمام امـور را به دست گیریـد و همه در زیـر پـرچـم پـرافتخار اسلام مجتمع و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع برخیزید و به سـوى یک دولت اسلامـى با جمهوری هاى آزاد و مستقل به پیـش رویـد که با تحقق آن همه مستکبران جهان را به جاى خود خـواهید نشاند و همه مستضعفان را به امـامت و وراثت ارض خـواهیـد رسـانـد به امیـد آن روز که خـداونـد تعالـى وعده فـرمـوده است. »




نوشته شده در شنبه 89/3/22ساعت 2:27 عصر توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak