سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره به فکر مردم بودند، چه نیکوست که این خصلت نیکو را در خاطرات دیگران از حضرت امام راحل (ره) به نظاره بنشینیم:

امام و فکر به مردم

خانه ای برای مستضعفین

در مدرسه رفا، در دو روز آخری که حضرت امام در تهران تشریف داشتند، یک روز فیلم «کاخ و کوخ» را که راجع به حلبی آباد و وضع بد زندگی ساکنان آنجا بود نشان دادند حضرت امام با دیدن این فیلم، به شدت منقلب شدند. این جریان در شبی بود که می خواستند فردای آن روز حضرت امام را به قم ببرند. حضرت امام رفقا را از جمله شهید بهشتی ، آقای هاشمی، بنده و سایرین را جمع کردنند و با حالتی عصبانی فرمودند: «من که می روم ، شما باید این ثروت شاه و ایادی رژیم را تبدیل به خانه ای برای مستضعفین کنید.» دستور تشکیل «بنیاد مستضعفین» در همان شب صادر شد.



مردم جلوترند 
روزی خدمت ایشان بودیم و در رابطه با فداکاری مردم صحبت می کردیم، ایشان فرمودند: این مردم خیلی از ما جلو هستند. یکی از برادران اظهار داشت: اگر ما بگوئیم دنباله رو مردم هستیم درست است، لیکن در مورد شما که چنین نیست. ایشان با شنیدن این مطلب، قدری ناراحت شد و فرمود: خیر، این مردم از همه ما جلوتر هستند. 

ملاقات با پیرمرد 
پیرمردی از راه دور برای زیارت حضرت امام به تهران و جماران رفت، در همان روز چندتن از شخصیت ها نیز برای دیدار امام رفته بودند، امام در آن روز با کسی قرار ملاقات نداشت، دیدار با شخصیت ها را نیز نپذیرفت اما وقتی که باخبر شد پیرمردی از روستایی دور افتاده به دیدار او آمده، او را به حضور پذیرفت. 

همدردی 
در زمستان سال 1357 که امام خمینی (ره ) در فرانسه بودند، و مردم ایران به خاطر کمبود نفت و سرمای زمستان در سختی بودند امام (ره ) فرمودند: من برای همدردی با ملت ایران اتاق خود را سرد نگه می دارم. 



نوشته شده در شنبه 89/3/22ساعت 10:47 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak