سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته ها

نشود زمزمه خون شهیدان خاموش

سوز عرفانی این نغمه ز سازی دگر است

سری شگفت در عاشورا نهفته است که نه مرور زمان آن را از بین می برد و نه حتی ذره ای از جلوه و شور آن کاسته می شود. نه از تب و تاب می افتد و نه الهام بخشی آن کمرنگ می گردد.

بازهم فصل عزای حسینی و محرم از راه رسید؛ ایام عشق ورزی به خاندان پیامبر، روزهای همدلی با عترت پیامبر خدا، موسم اشک فشانی در سوگ مظهر عزت و افتخار، عزیز خدا و رسول، سیدالشهدا علیه السلام  .

گردش ایام اینک خیمه در محرم زده است ماهی که نماد پاسداری از حرمت انسان و حریم قرآن، ماه بیداری وجدان هاست.


محرم ماه شکفتن شکوفه های عزت و آزادگی، غیرت و مردانگی، ظلم ستیزی و عدالت خواهیاست.

محرم که می رسد، جهان به عطر عاشورا معطر می شود؛ دل های عاشقان، بی قرار کربلا می شود، پرچم های سیاه و لباس های مشکی و کتیبه های عاشورایی، نسیم روح بخش حسین بن علی علیهما السلام را در هر کوی و برزن جاری می سازد .

 نام اباعبدا... علیه السلام و یاد کربلا و عاشورا به یادها می آورد که: هر روز عاشورا و همه جا کربلاست .

در کلاس درس محرم یاد گرفته ایم که مجالس سوگواری، پایگاه های نشر و گسترش فرهنگ عاشوراست و مبلغان دینی، پیام رسانان نهضت کربلا .

آموخته ایم بیرق های عزا، نشانه اهتزاز عقیده و ایمان بر بام زمانه و تاریخ است و اشک های ماتم، شست و شودهنده دل و صفا بخش جان عاشقان.

راستی که حسین بن علی علیهما السلام، چراغ هدایت و کشتی نجات و پیشوای حماسه و امام عزت و افتخار است و فریاد عزت بخش و بیداری آفرین او در عاشوراهای زمان و در کربلاهای زمین و در هر کجای کره خاکی که مظلومی آگاه با ستمگران جبار مبارزه می کند همچنان به گوش می رسد .

عاشورا به ما می آموزد:  زندگی و عمر، فرصت کسب رضای خداست، پس در همه حال باید در پی آن بود و  برای عقیده و حق، باید فداکاری کرد و جان باخت تا جاودانه شد .

شرافتمندی درس دیگر عاشوراست و شهدای دشت نینوا به ما می آموزند که  مرگ شرافت مندانه، حیات ابدی است  و باید با سلاح شهادت و خون، به جنگ جهل و ظلم رفت و پرده جهل را دریدو چهره کریه ظالم را به جهان نمایان ساخت.

عاشورا به ما می آموزدقیام برای خدا شکست ندارد و خون بر شمشیر پیروز است .

امام حسین (ع) به ما آموخت لقمه حرام دل ها را سنگ و گوش ها را از شنیدن حق، کر می سازد!

 

شیعه حسین علیه السلام، هرگز با دشمن اسلام و مسلمین، سازش نمی کند و عزت خود را نمی فروشد .


نوشته شده در دوشنبه 93/8/5ساعت 9:44 صبح توسط حمیده بالایی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak